【大阪城天守閣】Osaka Castle Park & Museum
老實說,我亂搭亂搭的就到了這一站。實在不太習慣大阪的地鐵。
This is my first destination today - the subway station by the castle....the subway system in Osaka is quite complicated.

 

 

大阪城公園某些角度像個森林一樣,在公園裡活動的,除了觀光客,就是老人與小孩。天氣好得不得了,陽光又大又溫暖,但是我竟開始流起鼻水了。
I don't know why, everything in Japan is clean and clear. I think it's my favorite part for this country. We have a lot of sunshine today. but I had some kind of running nose...

 

 

歐吉桑用力的幫小貓搔癢一邊跟它聊天,太陽暖得,小貓爽得。
This guy was petting the cat. He even talked to the cat.

 

 

然後歐吉桑發現我在拍他,硬是要我再幫小貓拍一張,瞧這隻貓舒服得眼睛都睜不開。
He found me was taking photo and asked me to take one more for the cat. Look at the cat, it must be feeling good.

 

 

特喜歡這種景的,所以就拍了一張。
I love this kind of view. The tree, the fosse, the wall.

 

 

城門到了。。。真是不氣派阿!
So here comes the gate.

 

 

代表古代極權的巨石出現。。然後又忍不住納悶起他們怎麼把大石頭搬上來又搞成這樣。
Look at the huge stone. I always wonder how they moved the stones up and shaped it like this.

 

 

一隻狗及兩隻小鳥的表演,可愛到不行,重點是阿背沒收錢,真不知道是賣藝還是炫耀。
This guy trains his dog and two birds well. He didn't ask for money for the performance. He was more like showing off his pets around.

 

 

天守閣出現了。。然後我想到鬼武者裡面金城武用力的打妖怪。
So this is the castle.

 

 

然後。。我請路人幫我照了一張。。。
And it's the castle and me with new funny hair cut.
(to be continued...)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    water320 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()